22 789 19 03
Przykłady wsparcia – na co mogę liczyć?
Katalog najczęściej świadczonych przez BON form wsparcia w podziale wynikającym z potrzeb poszczególnych grup.
Katalog nie wyczerpuje wszystkich stosowanych rozwiązań. Proponowane wsparcie jest wynikiem indywidualnej diagnozy funkcjonalnych następstw sytuacji zdrowotnej studenta osadzonej w kontekście realizowanych kursów.
Studenci z niesprawnością narządu ruchu
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta,
- organizacja zajęć w przestrzeni dostosowanej architektonicznie,
- wsparcie asystentów,
- możliwość przejazdów dostosowanymi busami uniwersyteckimi z miejsca zajęć dydaktycznych do miejsca zamieszkania,
- wsparcie w korzystaniu z bibliotek,
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego i elektronicznego.
Studenci niewidomi i słabowidzący
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta,
- nauka orientacji przestrzennej w zakresie związanym ze studiami,
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego, brajlowskiego,
- adaptacja materiałów dydaktycznych,
Studenci słabosłyszący
- wypożyczanie sprzętu,
- wsparcie asystenta notującego podczas zajęć,
- możliwość dostosowania form egzaminów,
- dodatkowe, indywidualne zajęcia uzupełniające lektoraty z języków obcych.
Studenci Głusi
- wsparcie tłumaczy Polskiego Języka Migowego on-line.
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta,
- dodatkowe, indywidualne zajęcia uzupełniające lektoraty z języków obcych, w tym możliwość wyboru lektoratu z języka polskiego jako obcego,
- możliwość zdalnego korzystania z tłumaczenia w kontaktach z administracją uczelni w ramach tłumacza on-line
Studenci z trudnościami z obszaru zdrowia psychicznego
- dostosowanie form uczestnictwa w zajęciach oraz form egzaminów,
- indywidualne rozwiązania uwzględniające rodzaj i dynamikę choroby oraz aktualną kondycję studenta,
- wsparcie psychologiczne.
Studenci ze spektrum autyzmu (ASD)
- dostosowanie form egzaminów do potrzeb studenta,
- wsparcie tutora,
- możliwość wypożyczania przenośnego sprzętu komputerowego, dyktafonu.
Studenci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się np. z dysleksją, ADHD
- dostosowanie formy egzaminów do potrzeb studenta z uwzględnieniem rozwiązań technologicznych,
- możliwość wypożyczenia sprzętu ułatwiającego robienie notatek, dyktafonu, laptopa;
- konsultacje w zakresie funkcjonalności oprogramowania pozwalających ułatwiających koncentrację i przyspieszających proces uczenia,
- wsparcie tutora.
Projekt „Akademia bez barier” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus